h1

Редена мусака с пресни картофи

юни 12, 2007

Напоследък от различни ангажименти не ми остава много време да се възползвам от пресните картофи, но преди няколко дни не можах да устоя на изкушението да направя мусака.

Преди няколко години с учудване открих, че не всички правят мусаката редена, т.е. един ред картофи отдолу и един отгоре, а помежду им каймата с различните други неща, и даже на няколко пъти правих мусака с нарязани на кубчета зеленчуци и съвсем не се получи лоша, но явно това, което остава от детството е много силно.

В спомените ми още виждам баба ми, която запържваше в един дълбок тиган резенче по резенче картофите, след което в същата мазнина запържваше и каймата с лука, нещо, което днес аз не правя, най-вече по здравословни причини и от липса на време, но не мога да отрека, че това запържване придава много по-специален вкус на всяко ястие.

Е, аз не запържих поотделно всяко картофче, но се получи чудесна пролетна мусака, която бих нарекла и „ловешка“, само дето изобщо вече не съм сигурна в кой край на България се прави редена мусака.

Необходими продукти:

1 килограм пресни картофи
Около 500 грама кайма, телешка, може и смес
2 моркова
1 чушка
1 глава стар лук
3 домата
Чубрица
Пипер черен или смес
Сол
Магданоз
3 яйца
Половин кофичка кисело мляко

Каймата се замесва с нарязаните на дребно моркови, лук, чушка, настърганите на пюре домати и подправки и се оставя малко да престои, за да напие от различните аромати.
Междувременно картофите се нарязват на кръгчета. Могат да се запържат много леко в силно нагрята мазнина, но така ястието става доста по-мазно.

На дъното на тавата се нарежда плътно един ред картофи. Върху него се разстила каймата, а отгоре се нареждат пак плътно останалите кръгчета.

Така приготвената мусака се слага във фурната и се пече, докато горния слой картофи покафенее.
Яйцата се разбиват с киселото мляко и се изсипват върху мусаката и тавата се пъха отново в печката, докато заливката се изпече напълно.

Така мусаката е готова и остава само да се наръси с пресен магданоз и да се хапне с таратор или полята с няколко лъжици гъсто кисело мляко.

М.

18 коментара

  1. Имайте някаква жал. Този сайт действа на работния дух около три пъти по зле от снимки на голи жени. После ходи яж сандвичи за обяд…

    Прекрасни сте :)


  2. И аз наскоро се научих да я правя редена тая мусака, но (нали знаете като разказваш виц винаги някой ще каже, аз пък го знам по друг начин :) ) аз добавям и нарязани на филийки тиквички, патладжан и за най-отгоре домати на кръгчета! Получава се малко по-различен вкус, но лично на мен и на моето семейство ни харесва! Поздравления за прекрасния блог!!!


  3. @Ивката – и аз я обичам и с патладжани, а има и един вариант, който е само с патладжани, без картофи. Мерси за поздравленията :)

    @Пейо – дадохме малко почивка, сега продължаваме по същия безжалостен начин!


  4. Пък в нашта къща само „редена“ мусака си правим, само дето не й викаме „реден“, ми просто мусака! :-) Много я обичам!


  5. Абе и аз не и виках „редена“, докато не установих че ми се налага да уточнявам какво ще готвя ;)))


  6. Обикновено следват коментари: аууу, ма не те ли мързи да ги пражиш картофчетата, толкоз по-лесно е на кубчета, намко… Аз пък така ми харесва повече, на! :-) Ама и мойта мусака с тиквички е много вкусна пък, честна дума! 8-)


  7. Твоята мусака на всяка цена ще я пробвам, обожавам тиквички.
    А мен ме мързи да пържа :( И слагам картофите така.


  8. Хм, странно.
    Аз пък до сега не съм ял „редена“ мусака. В нашето семейство (и в Кюстендилско въобще, май) винаги я правим „мешана“…
    Абе важното е да има разнообразие, както и мир и любов между народите. И обмяна на опит.


  9. Между другото, много лесно „редената“ мусака става като се изпражат картофчетата на два пъти във фритюрник :) Просто хем бързо се получава, хем е муц-ка! :-) :-) :-)


  10. ха! чудесно!! пробвах една от вегетарианските рецепти върху една приятелка. умря от кеф, браво на вас :))


  11. Интересно, за първи път чувам за редена мусака с кайма…
    Досега съм я правила само по „стара, мамина рецепта“ с картофите, нарязани на малки, много тънки „плочки“, да речем 1х1 см. Много играчка е, но след като я срежа парчетата остават цели.

    Със сигурност обаче ще пробвам редената, звучи страхотно:)
    Поздравления за чудесния блог! :)


  12. Мусакица.. ох, на бати..
    Ние тъкмо правим, ама с тиквички. И тя е редена, иначе картофената е на кубчета, останалото се запържва накуп. Класика. Олд стайл бабино изпълнение.

    Няма да ти чета блога като съм гладен.. :)


  13. игатиии :) едвам вече издържам в офиса… хехех


  14. Поздрав от Македония. Тук нещо стоим с майка и търсим рецепти с картофи и дойдохме до този сайт. Майка е вече в кухнята и реже картофите :)

    Да видим какво ще стане. Благодарим за рецепта.


  15. […] на мусака и сотирани ги правя на фурна с пресен чесън и копър и […]


  16. Това за мен е най-добрата рецепта за мусака!!! Казвам го съвсем отговорно. Реших да опитам веднъж, но оттогава не я готвя по друг начин, освен по този!

    Само слагам брашънце, червен пипер и малко настърган кашкавал в заливката :)))

    Поздрави!


  17. What a wonderful recipe for moussaka! I cant wait to try it!If you won’t mind I’d love to guide Foodista readers to this post.Just add the foodista widget to the end of this post and it’s all set, Thanks!


  18. ne mi stana qsno,ne se li slaga i malko voda,ina4e kak 6te se svarqk kartofite



Вашият коментар