h1

Печени пресни картофи с чесън

май 12, 2008

В момента направо се изнендвам, че досега не съм писала за любовта си към пресните картофи (която всъщност е всеобща) и мястото, което заемат в моя живот през пролетта. Само се чудя къде да ги поставя – преди или след агнешкото, но класацията зависи най-вече от моментни желания и усещания. Може би комбинацията от двете е най-близко до идеала ми за съвършенство.

Освен вкуса, който няма нищо общо с големия, пораснал картоф, основно предимство на пресните дребосъци е, че не се белят. Аз лично ги накисвам за половин час в хладка вода с малко оцет, за да пуснат някакви вредни вещества, ако има, а след това ги измивам изчерпателно и сериозно с грубата част на гъбата, така че да падне най-горния слой.

Освен на мусака и сотирани ги правя на фурна с пресен чесън и копър и май това ми е любимата рецепта. Ето я и нея:

Продукти:
1 килограм пресни картофи, може и повече, за предпочитане по-дребни
1 връзка чесън
1 връзка копър
сол
черен пипер
зехтин

Добре измитите и изтъркани картофи се нарязват на кръгчета с дебелина около милиметър-два. Слагат се в тава, после в нея се добавя и целия нарязан чесън, заедно с перата и почти цялата нарязана връзка копър – той пък се накълцва заедно със стъблата. От него се отделя малко от листната част, с който наръсвам готовите картофи накрая.

Сипвам малко зехтин, поръсвам със сол и черен пипер, може една щипка сух розмарин или босилек, но много малко, за да не превземат вкуса на копъра. Сипвам и една кафеена чашка вода и обръквам добре.

Пъхам тавата в добре загрята фурна и пека на около 200-250 градуса докато картофите почервенеят-покафенеят. Когато са готови, ги наръсвам с отделения копър.

Така опечените картофи най-често ги хапваме с таратор, прясно сирене и маслини. Може и с пържолка.
М.

16 коментара

  1. Изглежда много апетитно, особено с подправките които се слагат. Ще се прави :)


  2. Не е възможно да се нарежат картофките с размер 1ММ, да не би да е СМ?


  3. Не, 1-2 милиметра, с остър нож, на кръгчета. С тренинг става бързо :)


  4. Картофки с чесън си е много добра комбинация :) Имам вътрешното усещане, че ще си вървят и с биричка ;)


  5. И с биричка вървят, ама само като го няма таратора, че резултатът е тежък :)


  6. Аз го правя същото. Проблемът при мен обаче е в това, че в къщи сме много и много ящни, и ако трябва да нарежа количеството картофи, което обикновено консумираме на едно ядене на кръгченца, дебели 1 мм….Та, за да запазя психическото си здраве, използвам цели мааалки пресни картофки и пак си става много вкусно :)


  7. Thud, става, да. И за го правя понякога. Абе стига да е вкусно, всякакви форми стават :)


  8. Чуднички картовчета и с бира вървят, и с таратор, и с месенце, и с всичко.Много ги обичам, да му се.


  9. Pak me izkushichte s tezi kartofki, otide mi na kino hubavata dieta :-D


  10. Ох, ако мислиш че на нас ни е лесно! Тежък живот, тежък! ;)


  11. През уикенда пробвахме рецептата в къщи…Беше много вкусно. Благодаря за „вдъхновението“ ;)
    Много ви харесвам блога

    P.S. Ако може да споделяте повечко вегетариански ще съм благодарна :)


  12. Добре, че е тоя Интернет, че ние мъжете…Как ще ги сготвя без него?!


  13. много е вкусно :)


  14. Привет, чета ви и ми харесвате не само заради прекрасните неща, които правите, но и заради отношението ви към храната по принцип и начина по-който говорите за нея :)
    Аз обичам не само да готвя и похапвам, но и да чета и да говоря за вкусни всякаквости.
    Сега по темата, тези картофки много напомнят на една гръцка рецепта, която е със същите ситно нарязани картофки, различното е, че става и с по-стари картофи, освен това към подправките аз препоръчвам да се добави и пресен тарос (естрагон).


  15. […] Печени пресни картофи с чесън на нож и виличка. […]


  16. […] ме извините).  Хранителна е, но аз лично имах нужда и от любимите ми пресни картофи с чесън, за да се получи засищащо, макар и леко, […]



Вашият коментар