h1

Червено зеле по немски

март 31, 2008

zele-2.jpg

Скоро бях в Германия, където имах удоволствието да опитам куп немски ястия, от които една голяма част съдържаха зеле (да не кажа по-голямата). Успях най-сетне да хапна и истинско червено сладко-кисело зеле като гарнитура към роле от свинско филе, пълнено с яйце, кисела краставичка и шунка. Но мисълта ми е за този любим на всички ни зеленчук (въпреки че и свинското заслужава своята доза внимание) – аз от години го приготвям по рецепта, намерена от някъде си като гарнитура към месца и колбаси и с изненада установих, че вкусът на оригиналния специалитет хич не е по-различен от този на моето произведение.

Продукти:

1 глава червено зеле
1 глава червен лук
1 глава цвекло
1 с.л. захар
1 ч.л. кимион
дафинов лист
олио
оцет
сол

В тенджерка се задушава леко нарязания на дребно лук. Към него се добавят зелето, настърганото цвекло и чаша вода. В повечето немски рецепти вместо цвекло се слагат 2-3 ябълки, които придават много приятен характерен аромат, особено ако към ястието се добави сланина или бекон, но аз като че ли предпочитам варианта с цвеклото. Готви се на среден огън, аз почти не го поглеждам, докато не дойде в време за подправките.

След като зелето намекне, в тенджерката се сипват 1-2 супени лъжици винен или ябълков оцет, 1 лъжица захар (ако е кафява, може и малко повече), 1 чаена лъжичка кимион, дафиновия лист и сол на вкус. Може да се подправи и с канела, индийско орехче, карамфилче, лъжица червено вино или комбинация от всичките. Оставя се да поври още 10тина минути и е готово за сервиране.

Освен като гарнитура за така любимите на немците меса и вурстчета така приготвеното зеле може да се хапва и по време на пости.

М.

5 коментара

  1. Аз пък мразя розов крем :)


  2. Prosto me kurtite ot kef! obojavam da vi 4eta i sum predan cenitel, strahotni, strahotni..Poklon!!


  3. Здравейте :)
    Отдавна наглеждам блога ви,и да ви кажа честно съм пробвала почти всичките ви сладки неща.Великолепни са,някои даже съм ги повтаряла.


  4. Дискусията за панелките не е за този блог, но вчера някой от съседите говеше свинско със зеле, та въпроса ми е следния: „Ще готвите ли някога свинско със зеле?!?“. Много обичам да хапвам такива неща-прасешки.


  5. Много добра рецепта, благодаря!



Вашият коментар