h1

feat. Яна: Винен кебап

април 20, 2007

s5000280.jpg

В този блог приемаме и гости. :) Първият гост е моята любима приятелка Яна – артистичен човек със страхотно чувство за хумор, писателски талант и любов към хубавите неща в живота, в това число доброто вино и вкусната храна. Ето какво пише тя:

За винен кебап не бях и чувала преди майка ми да предложи да сготвя точно това за втората си сватбена годишнина. Антон, мъжът ми, обича да яде. А пък аз в кухнята съм на принципа „ръцете ми пречат“. Мразя да режа зеленчуци и да чакам водата за заври „наистина“. Често си забравям манджите на котлона и ги намирам смърдящи на загоряло. Но винен кебап, както сама научих, се готви лесно, почти без ръце! Антон не проговори докато не изгълта всичко в чинията си, а и към моята посегна.

Трябват ви:

телешко, колкото прецените, че ви трябва, нарязано на големи хапки
3-4 големи глави лук, нарязани както си искате, защото така или иначе след два часа варене на лука не му личи, че е лук
1 чаша зехтин. В оригиналната рецепта е олио, но аз не одобрявам готвенето с олио.
дафинов лист
чесън, чер и червен пипер, бахар колкото ви душа иска, сол
1-2 червени чушки, нарязани на дълго
доматено пюре или кълцани домати, колкото ви се искат
2-3 моркова на дебели кръгчета
1 чаша червено вино, с каберне става добре
магданоз
1 супена лъжица брашно

Осолявате месото и го слагате заедно с лука и зехтина в тенджера. Прибавяте вода, колкото да стигне до половината на месото и слагате всичките подправки. Оставяте да ври покрито, на среден огън около час и половина.Може да се наложи да прибавите още вода, не го оставяйте да загори. Лукът ще се превърне в кафява каша, не се стряскайте като мен, нормално е. Малко преди да свалите тенджерата от котлона слагате доматите, чушките и морковите.

Забърквате сос от виното и брашното, предварително разбито с малко вода. Слагате месото със зеленчуците в йена, изливате отгоре соса от вино и запичате във фурната 30 минути. От време на време поливате месото със соса, за да попие добре.

Отгоре се поставят стръкчета магданоз и се сервира с картофено пюре или печен/варен картоф с нещо (примерно масло и чер пипер или рикота с пресен чесън) отгоре или пържени картофи.

Яна

П.П.: Очаквайте и нови включвания, подобаващо на стила ни – от родината и извън нея. :)

5 коментара

  1. Аз това го готвя и мога. Дайте нещо по-така – необичайно т.е.


  2. Става и със свинско/не мазно/ аз за гарнитура сварявам трицветни макарони + сос от синьо или топено сирене +малко сметана или прясно мляко


  3. Е, тогава няма да е класически винен кебап :)


  4. класиката винаги може да се допълни или освежи


  5. Снимаката ви я има и тук: http://www.receptite.com/recepta.php?r=393 :-(



Вашият коментар