h1

Закуска по британски

декември 1, 2008

breakfast2

Преди време решихме да сложим категория „закуска“, въпреки че тя не е чест гост в този блог. Основната причина е, че едната от нас всяка сутрин бързешком похапва каквото свари преди да отлети за офиса, а другата го прави два пъти в годината при по-особени поводи. Все пак, закуската може да се превърне в много важен ритуал, точно поради изключителността си, излизането от рутината и възможността за сутрешен разговор с някой любим човек, който също през останалото време е омотан в задачи и проекти.

Е, може, ама не винаги може. Ако в събота или неделя човек стане към 7 часа с идеята да съчетае полезното с приятното и да си направи среща с друг подобен ранобудник-откачалник на място, където има хубаво кафе и приятна закуска, задачата придобива особена сложност. Особено ако предпочита като мен нещо солено, включващо яйца, бекон и зеленчуци.

Установяваш, че Мърфи’с отваря в 12,00 часа, което си ехеее, обедно време, във Фланаганс закусват достолепните гости на Радисън, а и по хотели не ти се закусва поради това, че така или иначе често пътуваш (въпреки че някои правят съвсем прилични брънчове напоследък) и се изнервяш безкрайно, като ядът е временно туширан с мъфин и топло кафе (ерзац закуска, каквото и да си говорим), а срещата не е преминала в тон на добронамереност (със същия проблем се сблъсква и Пейо).

И какво прави един доста гладен и поизнервен човек? Закуска по британски с продукти от симпатичния супер – яйца, домати, наденички, бекон, няколко големи гъби, хляб и печен боб в доматен сос (от консерва). И с човека от срещата, който въпреки протестите му, че има да пише/превежда/редактира замъкваш у вас заедно с торбите.

eggs1
mushies1
sausages

Тиганът е загрят до червено, намазан с малко масълце, като продуктите минават през него в следния ред – бекон, наденички, гъби, домати, яйца и боб, като тук-таме се ръси я сол, я смесен пипер, я джоджен. За мое огромно съжаление не си намерих черен пудинг (само някой да е посмял да ми препоръча купешка кървавица), а хлябът пък беше толкова пресен и топъл, че ме хвана грях да го запържа и него, но класически е редно да направим и това. Сега, аз си падам малко антикомформист и си позволих да прибавя към закуската няколко люти чушки Пири Пири, които по мое скромно мнение чудесно си отиват с островната класика от боб и свинско.

breakfast

Ако някой шава все още след подобна порция, може да се довърши с препържена филийка с мармалад или мармайт. Последният не се разваля никога, по наблюдения, защото сериозното количество, което донесох преди време още не е мръднало.

breakfast-gone

Ако не шавате – чаша топъл черен чай с малко мляко и захар.

24 Коментари

  1. хубава закуска наистина но до болка позната от хотелите, затова аз лично бих предпочел в съботно/неделният ден чаша шанпанско в конпания на не много отлежало кашкавалче и плод или пелин или сидер с малко лед и пъпеш,макар някой твърдят че класика в жанра e бира с шкембе чорба :( ….хубава тема хубави разкази и снимки моите поздрлавления cheers :)


  2. данте, това, че тая закуска е според теб „до болка позната от хотелите“, просто потвърждава тъжната истина, че нормална закуска в бг навън има само по хотелите. на мен ми е писнало да закусвам гадни банички и кифли, искам да мога да седна да изям 2 яйца и малко салата, например. хич не ми е хотелско това, ходи виж кво става по света и как нормална (за теб „хотелска“) закуска, се сервира навсякъде и по всяко време.


  3. Оххх, върна ме към тъй щастливите ми спомени за живота в Ирландия! Препечени филийки с боб от консерва, типичната английска закуска с наденичките, черния и белия пудинг, и всичко останало, и за капак – огромна чаша чай с мляко и захар! Мммм…
    А за следобедна закуска – къстърд или клотед крийм, джинджър и дайджестив кукис от Теско и поредната чаша горещ чай с мляко! :D
    Може би заради именно такива закуски пословичното „английско време“ не ми правеше впечатление съвсем като на местните. :)


  4. какви са наденичките? че в бг това не е малък проблем…

    а топлия черен хляб е грешка. трябва да е бяло, мазно и хрупкаво ;-)


  5. Наденичките са някакви (…)вурстове от Елемаг, не помня точно модела, но май са същите като по ирландските пъбове.
    Иначе аз хляб много не ям и бял, черен – все тая ми е малко. Но за принципа е важно – да се препържи в тигана в остатъците от масло и бекон :)))) Или на тостера. Но ръжен хляб като цяло има в Ирландия, с лук, мммммм :)

    Ох, Данте, тук нищо извън банички вече не може да се намери, къде изчезнаха шкембето, къде изчезнаха осморките и виенските кифли? Камо ли някое яйце, салата или британска?

    А мъфините ша ма прощават, ама… не са ми за закуска.

    Гардиън, накрая ще се амбицирам, и ще почна да въртя у нас бял и черен пудинг :)


  6. oh noj&vilichka при нас пък проблема е с шkенбето,има някакви забpани за карантия и в магазините само език ,черен
    дроб или карантия само от дивеч,а за такива деликатеси като прасенце сукаöче,телешко/животните ги колят само след определени килограми /,питомен заек и т.н. просто забрави…та мойта мечта е някой сутрин да закусвам шембе с бира а не калорийните бомби :( има за късметнешто като пача но пачата е пача все пак :(

    ==

    колега domokun ,просто ми се налага да пътувам много и съм забелязал че във всики по сносни хотели в които съм бил навсъкъде менуто е идентично с това от снимките плус разбира се плодовете и салатите и разбира се пусените сиомги ,змиорки ,аниовисчета и т.н. морски дарове ..но омръзва наистина..затова казах тва с шkенбето но за мен това е лукс които си позволявам само когато съм в родният град а има една хубава шkенбиджйница до нас в парка Заимов до кортовете..винаги съм там когато мога…наздраве


  7. Леле Кристина, защо мармайт? Можеше подмолно да включиш Vegemite, за да се почувстват британците кулинарно застрашени от маргиналиите на империята и да загатнеш австралийски пристрастия ;) Коректирай! Аз засега ще си трая, но не знам до кога!
    Иначе закуската много хубава, ама къде ще му излезе края така всеки ден…Да не говорим, че то си е цяла вечеря това!


  8. Един домашен черен пудинг моля! Ако може в хартишка, не в найлонче – за еко разкош дет са вика. :) Ако прибавиш и едно бурканче чътни, направо цена няма да имаш. ;)


  9. Чътнито е в аджендата, и то няколко вида, но за пудинга трябва ъъъъъ… прасе.


  10. Пропуснах да си намеря няколко епизода на Валънтайн Уорнър, надявам се да не е правил бял/черен пудинг в някои от тях. :(
    Иначе кеф ти балкон, кеф ти прасе. :) Казаха ми за един на Женския, който можел да ми замрази… Ама аз още се уча с месо да боравя, кръвта май ще ми дойде в повече.
    Колкото до чътнито – харесал съм си едно с круши и ябълки, но не знам дали ще съм търпелив да го изчакам да „узрее“.


  11. точно тва хапнах за обяд днес. без черния пудинг де. тва просто е гадно. от къде пък ти дойде на ум да я кръстиш „британска закуска“? щото то има английска, уелска, шотландска и ирландска. верно приличат си по съдържание (на мазнина най-вече) , ама ако поръчам „британска закуска“ в кафа до работата ще ме изгледат като паднал от марс. и къде са ти кафевия сос и хаш-брауна? без тях нищо не става!!


  12. i rakia grozdova ia niama no problema e v logistikata a ne v vasiat monitor
    cheers all ©


  13. milky, ти как предлагаш да я кръстим закуската? commonwealth breakfast, може би? :)


  14. а кетчупа, а кетчупа къде е :) в америка на този фул брекфъст му се ръси порядъчно количество кетчуп.
    което е напълно разбираемо, предвид теологически безспорната божественост на комбинацията яйца с кетчуп:))))
    а този коментар не е раздвоение на личността, а фин намек към другия автор на блога :)за следващата закуска! бъркани яйца, канадски бекон и кетчуп.


  15. и телешки бургери на плоча!


  16. ей, разбихте ме, начи. що мармайт вместо веджимайт (тино, кажи на сашо да донесе малко буркани като идва насам!), що няма кетчуп. :) сега като ми донесат банановия кетчуп, ще видиш ти, акуло!


  17. ne mozhe li samo iajca s malko zelen luk i bez ketchup plz ¿vsichki sme bili na selo vse pak …ne dylbaj s dletototynko mr.nervous shark ..koga stana akula koga ti porasnaha plavnici … pa i kanadcki beckon ??¿¿xaxaxaxa cheers man


  18. данте, не хвана тънката ирония от думите на акулата. ма нищо. а какви яйца със зелен лук? егати авангарда. ако ще е селска храната, дай направо да снимаме една попара със сланинка, гореща вода и червен пиперец, няма проблеми. ;)


  19. na riboko shte mu kazha samo tova ..dali sa burgeri na plocha ili na keremida..dali sa s ketchup ili soev sos s gurcica ..ili pa samo chips s malko salsa i dippi sous i tsaziki ili prosto kiselo mleko …razlikata e 3 pitieta


  20. emi pyrzhish iacata i otgore rezhesh na presniat/zelen/ luk ot zelenininte..kak da ti go obesniq..ti ako samo na prolet iadesh presenzelen/ luk?¿


  21. Бруно, е това е мъжка приказка :)


  22. nojivilichka просто fry-up. Да не будим политически страсти още на закуска. Последно като поръчах английска закуска в Единбург ме беше гнус да я ям от страх да не ми са се изплюли в нея. Поне това желание се четеше на лицето на червенокосия красавец на щанда като я поръчах,


  23. Toва беше атентат срещу диетата ми :(


  24. Това на първо място беше авто-тероризъм… :)
    Ама е вкусно беееее



Вашият коментар

