h1

Чийзкейк с вишнап

юли 19, 2008

Може да прозвучи леко маниакално от моя страна, но някой може ли да си представи по-декадентски и ослепителен десерт от чийзкейка? Не. Така си и мислех. (Противни мнения в коментарите ще се трият усърдно, хехе.) Но сериозно, чийзкейка съчетава двете ми любими храни – сирене и захар, което ми е абсолютно достатъчно. А прибавим ли вкусен тънък блат от бисквити с щипка канела и вкусен плод отгоре, има шансове чак да се просълзя.

Много време бях жертва на широкото вярване, че чийзкейка е нещо особено трудно за приготвяне; висш пилотаж, запазен само за професионалните сладкари, и мисълта, че не можех да си направя чийзкейк сама, ме изнервяше. Преди няколко години една приятелка от Австралия ми сподели нейната рецепта и ми помогна да повярвам, че приготвянето на чийзкейк всъщност е доста лесно. Рецептата претърпя известни промени и подобрения, но на Нат ще съм и благодарна до живот за куража, който ми даде.

Ето как да си направите и вие, използвайки ароматни вишнап или вишни, които са в сезона си точно сега.
Разбира се, топинга може да търпи промени според сезона и вкуса.

Продукти:

1.5 пакета по-обикновени бисквити (но не точно „Обикновени“)
125 гр. масло
канела – на вкус
500 гр. (4 пакетчета, ако използвате обикновено) крема сирене
4 яйца
1 ч.ч. кафява захар или 3/4 бяла
малко ванилия

1/2 кг. вишнап
1.5 ч.ч. захар
1 ч.ч. вода
прецеден сок от 1/2 лимон

Натрошаваме бисквитите на прах и ги смесваме с канелата и размекнатото на стайна температура масло, така че да се получи лепкаво (но не прекалено) тесто. Застиламе средно голяма тавичка с хартия за печене и разстиламе тестото равномерно по дъното. Разбъркваме захарта, ванилията, яйцата и крема сиренето с миксер до постигане на кремообразна смес, и ги изсипваме върху блата. Печем около 40-50 минути в загрята фурна на около 180 градуса. Кейкът е готов, когато е започнал да става леко златист отгоре, и все още е леко мек на пипане. Не се притеснявайте, при изстиването се стяга.

Докато печем чийзкейка, е време да се заемем с вишнапа. Изчистваме го от костилките и го заедно с водата, захарта и лимоновия сок да поври на умерен огън, докато сиропът започне да се сгъстява, около 30-40 минути. Оставяме го да престои 2-3 часа, преди да го извадим от сиропа и да го подредим върху самия чийзкейк. Тъй като самият вишнап е доста сочен, недейте да изсипвате от самия сироп върху кейка, защото рискувате да се превърне в реване.

Ами това е.

Секундите до постигане на следния резултат може да преброите с хронометър.

9 коментара

  1. Мечта! Дали защото съм визуален тип човек или защото рецептите са изчистени и елегантни, чак се размазвам в екрана :-)
    Този Чийзкейк звучи и изглежда перфектно.
    Не знам до колко четете немски, но като видях днешната рецепта, се сетих за Блог Библията в немско-говорящата блогсфера – Cynthias Barcomis Backbuch. Точно в този стил е, препоръчвам я ;-)


  2. Ммммм, бижу!


  3. Бъди сега добро дете и сподели как да познаем дали крема сиренето става за нещо. ;) Защото това, което ядяхме преди 5-10 години, и това, което продават сега, нямат нищо общо по вкус и консистенция, мен ако питат.
    Има ли алтернатива? Аз като смесвам маскарпоне с крема сирене се пресича, но пак става много вкусен крайния резултат. Ама все пак…
    Иначе тази рецепта ми харесва, и ще я пробвам при първа възможност, надява мсе до края на седмицата! Моята е много по-протяжна, с двете печения, водните бани и кухнята на вили и могили. :)


  4. Честно да ти кажа, става доста добре с обикновеното крема сирене. Разбира се, можеш да ползваш и вносно, продават в Пикадили. На маскарпонето консистенцията му е доста по-различна и не съм сигурна дали с него ще се получи.


  5. Ммммм! Какво е „вишнаП“ (виж заглавието)?


  6. Дончо, вишнапът е хибрид между вишна и череша. Сладки вишни, все едно. Ама не си единствен, дето не е чувал за вишнап, само това ще кажа. ;)


  7. Много вкусен десерт, макар и малко тежък (= Благодаря за рецептата.


  8. вкусотийка!


  9. Хей, Крис, отдавна не бях влизала в кухнята ви и ми стана много приятно да прочета тези великалепни рецепти. Тази с чийз кейка е чудесна! Дано да я изпробвам някой път.



Вашият коментар

