h1

Замразено кисело мляко с ягоди

май 28, 2007

fro-yo-2.jpg

Откакто ягодите се появиха на пазара, сякаш усмивката ми стана една идея по-широка. Обичам ягодите и съм особено щастлива, че мога да им се радвам сега, като са на достъпни цени и не съвсем със статут на бижу (за разлика от в Япония, но това за плодовете там е друга тема). Купувам си лакомо цял килограм, и естествено, не мога да го изям целия същия ден, след което останалите ягоди просто се скапват – в хладилника или не.

Когато бях дете, за да избегне това, майка ми нарязваше ягодите и ги смесваше с кисело мляко и ставаше страхотен десерт. Но сега, когато вече знам що за страхотно откритие е замразеното кисело мляко, дори за човек като мен, който не е влюбен в сладоледа, това ми се струва единственото решение. Ето как да си направите замразено кисело мляко с ягоди в домашни условия (става божествено и всъщност е доста лесно. Съвсем не е задължителна машинката за сладолед):

Продукти:

2-3 чаши измити, почистени и нарязани ягоди
3 чаши изцедено кисело мляко
200 мл. течна сметана (млечна)
2/3 ч.ч. захар

fro-yo-1.jpg

Смесвате всичките продукти в купа и разбърквате, докато захарта се стопи напълно. След това слагате съда в камерата и го вадите и разбърквате на всеки 30 минути, за да влезне достатъчно въздух в него, за да стане пухкава и равномерно замръзнала смес.

К.

8 Коментари

  1. о, колко чудесно, аз така искам да мога да си правя собствени сладоледени сортове у дома, без изкуствените добавки и по собствени мои идейки ;) но пък като нямам машина и съм си въобразявала, че е невъзможно, освен ако не се ползва много сметана, желатин примерно и т.н.

    този вариант е даже страхотно нискомаслен и ще го пробвам веднага, щом намеря достатъчно гъсто кисело мляко тук в германия :Р благодаря за рецептата ;)


  2. Можеш да пробваш да си изцедиш кисело мляко в марля, тогава става най-хубаво. :)

    М.


  3. и не съм сигурна доколко е нискомаслен варианта…по-скоро е по-малко сладък и от такава гледна точка е малко по-вреден. :)


  4. скъпи мои, с всеки изминал ден ми става все по-трудно да ви чета, защото се дявя в собствен сос! :lol: давайте все така!


  5. Ей, живи да стеееееееееееее. Само да скокна да взема сметана и почвам!


  6. @niili Беше попаднала някакси в спама, но спасихме положението. А ние се опитваме всякак да затрудним живота на хората! ;)

    @ Сега е момента за всякакви творения с ягоди и череши, въпреки че да видим след тия дъждове дали ще останат някакви :(
    М.


  7. Не мога да повярвам какви прекрасни неща сте представили. Моят любим десерт е кисело мляко с ягоди, а сега и замразено – страхотен кулинарен кеф!


  8. Сладоледа се получи чудесно по вашата рецепта! Даже в момента си хапвам от него и мммммного е вкусно!! Благодаря!



Вашият коментар

